Les
persones usuàries dels STO i SOI estan oblidades pel sistema, doblement
excloses, ja que pertanyen a la categoria de discapacitat i a la vegada
assisteixen a unes entitats que es mantenen en unes metodologies alienants i
discriminatòries.
La importància d’aquest treball respon a la necessitat de canvi, de repensar i de reflexió sobre aquests emplaçaments, que tot i saber que no responen als seus objectius, no han estat revistats amb suficient intensitat. Per tant, aquí s’intenta efectuar una investigació acadèmica sobre aquest àmbit, a través d’una proposta metodològica i un estudi de camp. En la proposta s’inclouen tots els elements conceptuals i pràctics per establir unes pautes que responguin a les necessitats reals dels subjectes, així com la redefinició de la figura de l’educador/a social.
La importància d’aquest treball respon a la necessitat de canvi, de repensar i de reflexió sobre aquests emplaçaments, que tot i saber que no responen als seus objectius, no han estat revistats amb suficient intensitat. Per tant, aquí s’intenta efectuar una investigació acadèmica sobre aquest àmbit, a través d’una proposta metodològica i un estudi de camp. En la proposta s’inclouen tots els elements conceptuals i pràctics per establir unes pautes que responguin a les necessitats reals dels subjectes, així com la redefinició de la figura de l’educador/a social.
En l’estudi de camp es testifiquen les flaqueses dels serveis, on
apareixen noves inquietuds, necessitats i subjugacions sorgides a través de les
entrevistes i de l’observació participant.
En aquesta línia, un dels valors d’aquest treball és que dóna
visibilitat i veu a les persones usuàries, escoltant-los i observant els
processos diferencials que viuen dins les institucions. Per això, es
desconstrueixen els serveis per elaborar una nova proposta basada en una
perspectiva holística i sistèmica.
Aquí teniu l'enllaç del treball:
https://www.dropbox.com/s/gi7lb2gr954umdk/TFG_Ferran_CastellarnauFort.pdf?dl=0
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada